Kontakta oss gärna digitalt!

Du som är listad hos oss på Vårdcentralen Kusten kan få kontakt med vårdcentralens personal via vår onlinetjänst Praktikertjänst24.

Det finns många fördelar med digital kontakt:

  • Du kan starta ett ärende när du vill och kan kommunicera med oss när det passar dig. Du behöver inte vänta kvar på svar, du får ett sms när vi svarat dig i chatten.  
  • Svarstid är oftast inom två timmar under bemannad tid. Tjänsten är bemannad kl 8.00-15.00 helgfria vardagar. 
  • Enklare ärenden kan hanteras helt digitalt och kräver inget fysiskt besök.
  • Chattsamtal är kostnadsfritt.
  • Vid behov kan en tid på mottagningen bokas in. Om fysiskt besök krävs finns möjlighet att ordna med eventuella förberedande undersökningar såsom blodprov, blodtryck, EKG eller annat som underlättar och gör det fysiska besöket mer effektivt.

Så här fungerar det:

  1. Logga in i Praktikertjänst24.
    Klicka på länken och legitimera dig med Bank-ID.
  2. Välj kontaktorsak och beskriv varför du önskar kontakt.
    När du loggat in och valt kontaktorsak kommer du få svara på frågor i ett formulär som ligger till grund för vår bedömning, det tar bara några minuter.
  3. Vi kontaktar dig!
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt under den tid tjänsten är bemannad; kl 8.00-15.00 helgfria vardagar.
  4. Chatta.
    I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och eventuella recept vid behov. Chattsamtalet är kostnadsfritt.
  5. Mer hjälp på vår mottagning.
    Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning bokas en tid på mottagningen.

Starta din digitala kontakt här…
Mer information om listning…