mitt ptj

Påbörja din kontakt med oss genom Mitt PTJ!

Så här fungerar det

1. Du som är listad hos oss på Vårdcentralen Kusten kan få kontakt med vårdcentralens personal via vår onlinetjänst Mitt PTJ
2. Logga in i Mitt PTJ, antingen i appen eller via dator/läsplatta.
För ett bättre och snabbare omhändertagande i vår onlinetjänst kan ärenden endast startas måndag-fredag 06.00-11.00 (helgfria vardagar). Övrig tid är tjänsten stängd för nya ärenden. Ärenden besvaras helgfria vardagar. Du behöver bank-ID för att logga in.
3. Välj kontaktorsak och beskriv varför du önskar kontakt.
När du loggat in och valt kontaktorsak kommer du få svara på frågor i ett formulär som ligger till grund för vår bedömning.
-Du kan ta upp ett ärende åt gången.
-Svara på frågorna så kortfattat som möjligt.
-Bedömer vi att ditt ärende är för komplicerat avslutar vi chatten med hänvisning till annan kontaktväg.
4. Vi kontaktar dig!
Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt under den tid tjänsten är bemannad (helgfria vardagar).
5. Chatta.
I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och eventuella recept vid behov.
6. Patientavgift
Videobesök/chattbesök debiteras enligt de patientavgifter som gäller i Västra Götalandsregionen. Betalning sker via faktura.

OBS!
Fakturor från Vårdcentralen Kusten skickas numera huvudsakligen ut via företaget Convene. 

Ladda ner appen

Med vår app finns vi tillgängliga i din mobil och du kan enkelt kontakta oss och hantera dina ärenden.

Digital kontakt via din webbläsare

Om du inte vill ladda ner vår app så kan du logga in via din webbläsare. Det blir ingen skillnad för dig som patient och tjänsten fungerar precis på samma sätt som i appen.

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanliga frågor om Mitt PTJ.
Hittar du inte det du letar efter? Kontakta oss på telefon.