DIGITAL KONTAKT
ÄNDRADE ÖPPETTIDER I ONLINETJÄNSTEN FRÅN OCH MED 3/11
Från och med måndag 3 november är öppettiderna i vår onlinetjänst ändrade!
Nya ärenden kan startas söndag-torsdag kl 17.00-22.00 (dag innan helgfri vardag).
OBS! Chatten är inte bemannad på kvällstid. Vi tar emot ärendet och svarar under våra ordinarie öppettider.
Du kan använda appen/onlinetjänsten för ärenden som inte är akuta.
Om du har ett ärende som inte kan vänta, eller om du inte hittar en kontaktorsak som stämmer överens med ditt ärende, ber vi dig att istället kontakta oss via telefon 0303-379700 under ordinarie öppettider.
Sök vård i vår app
1. Du som är listad hos oss på Vårdcentralen Kusten kan få kontakt med vårdcentralens personal via vår app/onlinetjänst.
2. Logga in i onlinetjänsten, antingen i appen eller via dator/läsplatta. Leta upp vår mottagning.
Du behöver bank-ID för att logga in.
3. Välj kontaktorsak och beskriv varför du önskar kontakt.
Svara på ett antal frågor om ditt ärende. Det tar bara några minuter. Nya ärenden kan startas söndag-torsdag 17.00-22.00.
4. Vi kontaktar dig!
Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt under den tid tjänsten är bemannad (helgfria vardagar).
5. Chatta med oss.
När vi svarar får du ett sms med en länk. Du når svaret via länken eller genom appen. Du loggar in och kan chatta med oss.
6. Patientavgift
Videobesök/chattbesök debiteras enligt de patientavgifter som gäller i Västra Götalandsregionen. Betalning sker via faktura.
OBS!
Fakturor från Vårdcentralen Kusten skickas huvudsakligen ut via företaget Convene.
Ladda ner appen
Med vår app finns vi tillgängliga i din mobil. Du kan enkelt kontakta oss och hantera dina ärenden.
Digital kontakt via din webbläsare
Om du inte vill ladda ner vår app så kan du logga in via din webbläsare. Det blir ingen skillnad för dig som patient och tjänsten fungerar precis på samma sätt som i appen.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på vanliga frågor om appen.
Hittar du inte det du letar efter? Kontakta oss på telefon.

