MITT PTJ

.

Förändring i onlinetjänst Mitt PTJ!

För ett bättre och snabbare omhändertagande i vår onlinetjänst kan ärenden nu endast startas
måndag-torsdag 06.00-21.00 samt fredag 06.00-15.00 (helgfria vardagar).
Övrig tid är tjänsten stängd.

Ärenden besvaras helgfria vardagar, främst kl 9.00-12.00. 

Stora mängder inaktuella ärenden har gett oss problem att hantera inflödet i onlinetjänsten.
För att undvika fördröjning av vård genomförs denna förändring.

Så här fungerar det

1. Du som är listad hos oss på Vårdcentralen Kusten kan få kontakt med vårdcentralens personal via vår onlinetjänst Mitt PTJ
2. Logga in i Mitt PTJ.
Klicka här och gå vidare till onlinetjänsten i appen Mitt PTJ alternativt på dator/läsplatta. Du behöver bank-ID för att logga in.
3. Välj kontaktorsak och beskriv varför du önskar kontakt.
När du loggat in och valt kontaktorsak kommer du få svara på frågor i ett formulär som ligger till grund för vår bedömning.
-Du kan ta upp ett ärende åt gången.
-Svara på frågorna så kortfattat som möjligt.
-Bedömer vi att ditt ärende är för komplicerat avslutar vi chatten med hänvisning till annan kontaktväg.
4. Vi kontaktar dig!
Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt under den tid tjänsten är bemannad; kl 9.00-12.00 helgfria vardagar. Svarstid oftast inom två vardagar.
5. Chatta.
I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och eventuella recept vid behov. Chattsamtal är kostnadsfria. Videobesök medför patientavgift motsvarande besök på vårdcentralen, betalning via faktura.
6. Mer hjälp på vår mottagning.
Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning kan en tid på mottagningen bokas in vid behov.